OM Sverige - OM Sveriges kontor

OM Sveriges kontor

Är din gåva administration, ekonomi, kommunikation, IT eller rekrytering? Just nu söker vi fler till vårt team! 

PRAKTIK

Du som går på någon skola eller utbildning antingen med inriktning på mission eller något inom administration, media eller IT är välkommen att göra din praktik hos oss. Vad du kommer att göra beror på den utbildning du går och vilka behov vi har för tillfället.

Behov av volontärer för specifika uppgifter på OM-kontoret i Jönköping

Volontärer kan med fördel ta på sig flertalet av dessa uppgifter. Kontakta oss nedan för mer information.

Ledarassistent

Vår kontorsledare, som också är ansvarig för HR och träning på bibelskolans Livskrafts missionsinriktning, söker en assistent från augusti 2019- juli 2020.

Den framtida personen bör vara en efterföljare till Jesus som är intresserad av att växa som lärjunge och vill se andra utvecklas. Du bör ha datavana och erfarenhet av Office-paketet och liknande appar. Du bör vara organiserad. Du bör också vara tillgänglig och villig att lägga åtminstone ett år för denna roll.

Vad krävs?

  • Göra minst en missionsresa utomlands.
  • Hjälpa kontorschefen i sin roll som inkluderar planering, koordination av teammöten, teamaktiviteter, kommunicera information till teamet å kontorschefens vägnar och andra aktiviteter som krävs för att bibehålla en bra kontorsmiljö för personalen.
  • Hjälpa till att planera och administrera schemat för missionslinjen på Bibelskola Livskraft (TMU).
  • Vara involverad i coachning och undervisning tillsammans med kursledare och gästlärare.

Läs mer här

 

IT-ansvarig

Ansvar för IT inom OM Sverige:

  • Kontorets server, nätverk, arbetsstationer, skrivare
  • IT-support för team-medlemmar

Vad krävs?

I normala fall räcker det med ett par timmars service i veckan, men när något behöver åtgärdas så det krävas mer än så för att lösa situationen, antingen själv eller med stöd från OM internationellt.

 

Fastighetsansvarig

  • Övergripande ansvar för våra kontorslokaler på Råslätt, Jönköping
  • Hantera larm och nycklar
  • Ansvarig för att serva OM-bilen

Vad krävs?

I normala fall räcker det med ett par timmars service i veckan, men när något behöver åtgärdas så det krävas mer än så för att lösa situationen, antingen själv eller genom delegation av ansvar till medarbetare. Att själv vara händig är en fördel men inte ett krav.

 

Bokföringsassistent

Vår ekonomiavdelning söker assistent för allmänt ekonomiarbete med bokföring och redovisning.

  • Gåvoregistrering
  • Registrera och bokföra leverantörsfakturor och utbetalningar
  • Bokföra övriga utbetalningar
  • Kortköp/kvitton
  • Eventuell uppföljning av projekt/budgetar

Vad krävs?

15-20 timmar i veckan. Noggrannhet. Baskunskaper i ekonomi.

 

Receptionist

  • Koordinera postutskick
  • Posthantering
  • Besvara generell epost till OM Sverige
  • Svara i telefon och referera folk vidare till andra medarbetare.

Vad krävs?

En del veckor krävs endast några timmars arbete, andra mycket mer när det är utskick på gång. Det är viktigt att dagligen kolla mejlen och posten för att vidarebefordra dessa och att vara trevlig på telefon och vidarebefordra förfrågningar till rätt person.

Skulle det finnas intresse och möjlighet så kan vi låta dig ta med dig svara på telefon och mejl även hemifrån.

 

Administrationassistent

Stöd till Financial Development-teamet (insamling och partnerutveckling)

  • Uppdatera adresser och anteckningar i vårt interna CRM-system Petra
  • Koordinera tackbrev till våra givare
  • Förse FD-teamet med insamlingsdata
  • Förenkla statistiska data i diagram, grafer och liknande
  • Analysera rapporter genom OM:s interna CRM-system

Vad krävs?

Några timmar i veckan, med undantag då vi har större utskick av tackbrev.

Kunskaper i Excel och analytisk förmåga

 

Partnerutvecklare

Vi söker flertalet volontärer som kan fungera som “Key Account Managers” genom att ta ansvar för att utveckla våra finansiella givare utifrån specifika regioner, nätverk.

Vad krävs?

Proaktivitet i relation till uppdraget. Passion för att samla in pengar för mission. Gärna erfarenhet från affärslivet. Några timmar i veckan räcker långt – vi ser gärna att du åtar dig uppdraget för en tvåårsperiod då det handlar om relationsbyggande.

 

Event koordinator

Vår mobiliseringavdelning söker dig som gillar människokontakt och är redo att kontakta församlingar och bibelskolor för att boka in möten. Vi har också ett antal interna och externa konferenser varje år där vi behöver någon som leder den praktiska förberedelsen.

Vad krävs?

En dag i veckan. Du behöver kunna koordinera, delegera, vara duktig på administration och kunna presentera OMs produktblad via mejl och telefon.  Att själv följa med på mötena görs i mån av intresse och tillgänglig tid.

 

Medarbetare sociala medier

Vår kommunikationsavdelning söker flertalet medarbetare på deltid för att bland annat hjälpa till med

  • Uppdatering och utveckling av vår närvaro på sociala medier (Facebook och Instagram)
  • Kompetens: Förmodligen är du själv en flitig brukare av sociala medier.  Vi kan erbjuda träning.            

Vad krävs?

Arbetet kan göras på distans. Tillgång till internet och egen dator är en förutsättning. Arbetsbelastningen varierar. Några timmar per vecka.

 

Alla som arbetar med OM står själva för insamling av sitt eget understöd genom samfundförsamling och det egna nätverket. 
Många av oss kombinerar även arbetet med studier eller deltidsjobb. Vissa chefspositioner innehar dock ett litet ekonomiskt bidrag från OM. Kontakta oss för mer information.
 

Intresserad?

Your Name(*)
Please let us know your name.

Your Email(*)
Please let us know your email address.

Cellphone(*)
Remember to include your area code!

Message(*)
Please let us know your message.

  

Jean Stråle
  • Jean Stråle
  • Missionscoach
  • 036 - 18 44 91

Intresserad?

Ring eller maila mig så pratar vi mer!

Även den längsta resa börjar med ett enda steg, och ett bra första steg är att höra av sig till oss på OM. Om du ger oss ditt telefonnummer så kan vi ringa upp dig.