OM Sveriges kontor
Är din gåva administration, ekonomi, kommunikation, IT eller rekrytering? Just nu söker vi fler till vårt team!
PRAKTIK
Du som går på någon skola eller utbildning antingen med inriktning på mission eller något inom administration, media eller IT är välkommen att göra din praktik hos oss. Vad du kommer att göra beror på den utbildning du går och vilka behov vi har för tillfället.
Behov av volontärer för specifika uppgifter på OM-kontoret i Jönköping
Volontärer kan med fördel ta på sig flertalet av dessa uppgifter. Kontakta oss nedan för mer information.
Ansvar för IT inom OM Sverige: I normala fall räcker det med ett par timmars service i veckan, men när något behöver åtgärdas så det krävas mer än så för att lösa situationen, antingen själv eller med stöd från OM internationellt. I normala fall räcker det med ett par timmars service i veckan, men när något behöver åtgärdas så det krävas mer än så för att lösa situationen, antingen själv eller genom delegation av ansvar till medarbetare. Att själv vara händig är en fördel men inte ett krav. Vår ekonomiavdelning söker assistent för allmänt ekonomiarbete med bokföring och redovisning. 15-20 timmar i veckan. Noggrannhet. Baskunskaper i ekonomi. En del veckor krävs endast några timmars arbete, andra mycket mer när det är utskick på gång. Det är viktigt att dagligen kolla mejlen och posten för att vidarebefordra dessa och att vara trevlig på telefon och vidarebefordra förfrågningar till rätt person. Skulle det finnas intresse och möjlighet så kan vi låta dig ta med dig svara på telefon och mejl även hemifrån. Stöd till Financial Development-teamet (insamling och partnerutveckling) Några timmar i veckan, med undantag då vi har större utskick av tackbrev. Kunskaper i Excel och analytisk förmåga Vi söker flertalet volontärer som kan fungera som “Key Account Managers” genom att ta ansvar för att utveckla våra finansiella givare utifrån specifika regioner, nätverk. Proaktivitet i relation till uppdraget. Passion för att samla in pengar för mission. Gärna erfarenhet från affärslivet. Några timmar i veckan räcker långt – vi ser gärna att du åtar dig uppdraget för en tvåårsperiod då det handlar om relationsbyggande. Vår mobiliseringavdelning söker dig som gillar människokontakt och är redo att kontakta församlingar och bibelskolor för att boka in möten. Vi har också ett antal interna och externa konferenser varje år där vi behöver någon som leder den praktiska förberedelsen. En dag i veckan. Du behöver kunna koordinera, delegera, vara duktig på administration och kunna presentera OMs produktblad via mejl och telefon. Att själv följa med på mötena görs i mån av intresse och tillgänglig tid. Vår kommunikationsavdelning söker flertalet medarbetare på deltid för att bland annat hjälpa till med Arbetet kan göras på distans. Tillgång till internet och egen dator är en förutsättning. Arbetsbelastningen varierar. Några timmar per vecka.IT-ansvarig
Vad krävs?
Fastighetsansvarig
Vad krävs?
Bokföringsassistent
Vad krävs?
Receptionist
Vad krävs?
Administrationassistent
Vad krävs?
Partnerutvecklare
Vad krävs?
Event koordinator
Vad krävs?
Medarbetare sociala medier
Vad krävs?
Lediga Tjänster:
Vi söker just nu kommunikationschef och administrationschef till vårt Sverigekontor.
Många av oss kombinerar även arbetet med studier eller deltidsjobb. Vissa chefspositioner innehar dock ett litet ekonomiskt bidrag från OM. Kontakta oss för mer information.

- Jean Stråle
- Missionscoach
- 036 - 18 44 91
- Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Intresserad?
Ring eller maila mig så pratar vi mer!
Även den längsta resa börjar med ett enda steg, och ett bra första steg är att höra av sig till oss på OM. Om du ger oss ditt telefonnummer så kan vi ringa upp dig.